zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Underbara fredag

Publicerad 2014-11-14 18:19:47 i Allmänt,

Veckan går så himla fort, yahh! Redan fredag(men ingen utgång för mig). Jag kollade läget i secondhandaffären, som vanligt. Idag hade de fått in "nya stuff", det betyder=dyrt! Faktiskt, jag förstår mig inte på hur de tänker egentligen,(de har en "dyr area", där allt häftigt kan kosta allt från 10 euro, 20, euro och i bland lite mer där till. Efter någon dag så sjunker priserna  ;)
 
Ofta, så gör jag mina fynd när det kostar 1,5 - 5 euro. Det gäller också att kolla plaggen noggrant, 'inga hål eller lösa knappar vill man ju ha".  Jag vet i "mitt stilla sinne", faktiskt, när jag har is i magen, så har jag gjort jädrans bra fynd,(oftast runt 2 eller 3 euro.
 
Idag hittade jag en helt underbar klänning,(strl 40), spets, sitter inget tight någonstans,(till och med lite svängrum)! Längtar lite till sommaren ;)) 
 
Så här ser den ut i alla fall! Och, ja, faktiskt, den var "dyr"(5 euro), men "hel och ren",(mega-+ från min sida ;) (<3 <3 <3)
 
Kommer att bli snygg till ett par goa kängor!  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela