zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Grävskopa

Publicerad 2014-11-25 17:07:02 i Allmänt,

Mitt emot där jag bor hålls det på med rörläggning av något slag. Igår stod jag vid fönstret och såg fascinerande på när det jobbades för fullt. När jag var yngre och hade sandlåda, då körde jag för fullt med min röda "skopa". Haha, jag kunde gräva i "all evighet"  :) Tyvärr gick jag aldrig"grävskopekursen", (har truckkort), men det tycker jag inte är samma sak  :)
 
 
 
Idag är det en typiskt "tröttisdag". Vanlig simpel dag, där det inte händer något nämnvärt,(gråmulet och fisregn också, gör det ju heller inte mer muntert)..
 
Ikväll blir det i alla fall fotboll, champions League mellan Ajax och PSG. Senast de spelade blev det 1-1. Ikväll hoppas man på vinst, men i PSGs trupp är det ett gäng som är skadade  :(  Undrar om jag orkar att kolla matchen ut, får se hur det blir  ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela