zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Oj, sicken rolig dag!!

Publicerad 2014-03-11 21:59:04 i Allmänt,

Oj, det var ett tag sedan jag upplevde frost på morgonkvisten(hemma har det tydligen varit den varmaste vintern på 50 år).
Alma ute på morgonkvisten
 
Mamma och jag har haft en riktig go "mys-dag" :)Morgonkvisten spenderades med viktigt papperarbete. Till lunch fixades underbar silltallrik , (underbart gott)! Efter lunchen "lurade" jag ut mamma ut i den underbara vårsolen. Vi rejsade iväg svängen till hemköp och Mimisto(hittade 3 st görsnygga plagg, lägger upp bilder på det i morgon).
Efter varit ute i den underbara solen, var det otroligt gott att ta en go semla-fika,(finns inga semlor i Frankrike). Jag kan ju lugnt säga att semlan var perfa!! ;)
 
 
Nu kikar jag lite i " ELLE ", både franska och svenska varianten, bien sur! ;)
 
 
À demain!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela