zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Oj, sicken dag!

Publicerad 2014-06-18 20:34:24 i Allmänt,

Så här har jag sett ut idag ;)  Idag har det varit rena kalasvädret(och är fortfarande)! ;) Äntligen fick jag med mig lilla mamma ut på en liten promenix i solen. Mamma, som tyvärr lider av dumma bensår, kommer inte ut så mycket som hon vill. Varje dag har hon ständig värk(inomhus kör hon med rullator och utomhus är det rullstol. I alla fall, så tog vi en sväng till kyrkogården och satte nya rosor på graven, där pappa och syster ligger begravda. Efteråt gick vi och fikade i församlingshemmet. Där träffade mamma några tanter ;) hon kände. En av dem frågade mamma om jag var hennes barn-barn, haha!! Jag bara log! Helt underbart att vara 17 år igen ;)
 
Väl hemma passade jag på att sitta i solen en sväng, får ju passa på. Det sägs ju att lite kyligare väder är på väg lagom till midsommarafton, typiskt!
 
Underbart med svensk sommar!!  ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela