zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Lilla mamma

Publicerad 2014-06-26 21:36:00 i Allmänt,

På en vecka har det hänt så otroligt mycket..
På midsommarafton åkte mamma in på sjukhus. Dagarna innan var hon inte alls sitt " riktiga jag " Vi, hon och jag pratade om att det var nog bra att hon kom in på sjukhus. Hon åkte ambulans ner. Efter ett par timmar ringde hon till mig och berättade att hon hade kommit in på avdelning. Jag och Alma hade en lugn midsommar. På midsommardagen öppnades himlen totalt och världens regnskur och hagel kom. Underbara Elin(flygvärdinnan) och jag åkte ner och hälsade på lilla mamma på avdelningen. Under tiden vi var där, blev mamma förflyttad till intensiven, då hon hade svårt med andningen. Elin och jag följde med och mamma fick hjälp att andas bättre. Läget var alvarligt, men stabilt.
 
I tisdags ringde läkaren, ville att jag skulle ta mig ner till sjukhuset. Jag var så skakis att jag fick ta taxi ner. Han berättade om hur läget var. Mamma hade fått hög feber och de fick sätta in starkare antibiotika + en del annat som hänt. Igår var jag nere och hälsade på igen. Då var hon lite bättre och blev flyttad till avdelning igen. Det är inte alls bra med lilla mamma, men nästan varje dag så har vi pratat. Det går upp och ner. Ibland är hon pigg, ibland är det på vippen till totalt mörker.
 
Idag har jag fixat räkningarna. Pratade också en sväng med mamma. Hon var tydligen sämre igen, stackarn  :( Jag och lilla Alma går här hemma och smådonar lite. Dessa dagar sen mamma blev inlagd, har jag fått mycket stöd av underbara människor :) Jag tycker att just nu är det gott att ändå få vara lite själv, (det är jobbigt som det är ändå. Just nu tar vi en dag i taget och imorgon ska jag ringa lilla mamma igen och höra hur läget är.
 
Jag älskar min mamma och hoppas att det kan bli lite bra till slut! <3 <3 <3
Midsommar
Riktigt härligt sommarväder på midsommardagen  ;)
 Alma har blivit en riktig knähund <3
 
 

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2014-06-26 23:59:18

Usch!! Vad jobbigt
Vet vad jobbigt det kan vara
Styrkekramar till dig

Svar: Tack Carina! Mamma blir nu faktiskt bättre och bättre för varje dag. Underbart att det går åt rätt håll.
Zerny

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-06-27 02:15:00

Hälsa mamma ifrån mig och många kramar till er! Kramar Maria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela