zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Åka ducati

Publicerad 2014-07-16 13:22:51 i Allmänt,

 Apelviken, Varberg
 
Igår blev det äntligen av, efter över 4 år blev jag spätta igen!  ;) Ska man hitta på något kul på sommaren, så ska man ta en go tur på en härlig cykel. Igår gjorde jag och en av mina bästa vänner, Mathias gjorde slag i saken och tog en liten ride på 2 hjul(17 mil). Oj, vad jag hade väntat på denna dag!  Vi åkte småvägarna ner till Varberg, Apelviken. Vägen tillbaka tog vi Boråshållet, för att så småningom hamna på en av "Sveriges goaste rallyväg", mellan Sätila och Fjärås. Det var änna lite som på Liseberg, lite härliga slalomkurvor och kortare goa raksträckor! Jag tyckte själv att jag följde med fint,(lite som att cykla, har man en gång åkt hoj, sitter det i ryggmärgen)  ;)  Förr om åren åkte jag och Mathias mycket cykel. Har varit på bikemeets både i Västervik ett gäng gånger och på high Chaparall . Det var riktigt roligt att återse mina sköna mc-stövlar, handskar, ryggplatta och kitet som behövs och fler åkturer kommer att göras!  ;)
 

Motorcyklar är livet, (eller ska man säga Ducati)!?  ;)
 
 Gammal bild på mig från 2009!
 
 Jag och Mathias på bikemeet i Västervik 2009
 
 Mathias
 
 

Kommentarer

Postat av: Victoria & Danielle

Publicerad 2014-07-16 20:40:20

sv: Håller helt med!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela