zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Vikt är viktigt

Publicerad 2014-02-19 16:28:07 i Allmänt,

Jag blev bara så paff!!
 
Varje måndagsmorgon checkar jag och Sébastien vår vikt. Vi är båda lite "off and on"när det gäller träning, men lite vardagsträning blir det ju alltid. Jag försöker att hålla igång med powerwalk, styrka och smidighet.
 
Sedan Sébastien fick nya tider på jobbet, har ju middagen "blivit sen", (Sébastien är hemma omkring 21.00), så numera är det bara sena middagar. Jag har fortfarande "den svenska matklockan" i mig = Inte äta middag efter klockan 18.00, men här i Frankrike äter ju folk alltid sent. Tror aldrig att jag kommer att vänja mig.
 
I alla fall, i tre veckor i rad som vi checkat av vikten, så på mig så har det varit exakt  samma vikt hela tiden. Min "drömvikt" är ju runt 50kg, men jag kan nöja mig  med även  runt 52 kg,(Jag är 1,54 m).
 

BTW; Själklart hittade jag fynd igen, wiii, kläder är kul!!  ;) <3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela