zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Ikväll börjar det!! :))

Publicerad 2014-02-01 18:34:17 i Allmänt,

Wow, förkylningen är nu nästan borta (bara den dumma rethostan som inte riktigt vill ge sig än). Gårdagen var ju också rätt rolig.. Hela förmiddagen skulle ju spenderas med att sitta på arbetsförmedlingen och skriva in mitt cv. S hade dagarna innan hjälpt mig att översätta det till franska och vi hade spånat på personligt brev. Man kan ju säga att jag var jädrans nervös igår morse. Jag tänkte att;"Hur skulle detta gå nu och 3 timmar med franska"?! Men jag var laddad!! Snacka om att jag blev paff när det visade sig att gårdagen bara var nått slags upprop och att cv-skrivandet är måndag förmiddag :)
 
 
Ikväll ska det bli kul att kolla in årets första deltävling i melodifestivalen. Jag är en typisk melodifestival-älskare som tittar på alla deltävlingar, 2 chansen och resten också. Naturligtvis har jag lyssnat minuten på kvällens låtar, men jag har svårt att tippa låtarna(svagt startfält), men tror Yohio, Helena, Linus, Ellen. Låten "Aleo", som låter lite som "waka,waka" vill jag inte se någonstans!
 
Have a nice evening! ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela