zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Äslade Fanny <3 <3 <3

Publicerad 2014-02-11 18:10:05 i Allmänt,

Ofta har jag fått frågan;("Vad saknar du mest, nu när du bor i Frankrike"). Förutom att jag saknar min lilla mamma jättemycket, så saknar jag min goa "Fanny-tjej"-min underbara smarta hund som alltid var med mig överallt. Tyvärr hade hon inget pass, så det blev ingen flytt för henne till Paris, men Göteborg och Malmö, där trivdes hon ;) Fanny var en helt otrolig hund. Hon var smart och det kändes som vi förstod varandra utan och innan.
 
Fanny blev 12 år. Augusti 2013 lämnade hon livet här på jorden och flög upp till änglarna. I bilen på väg till veterinären spelades " Free bird" med Lynord Skynord på radion. Jag kände hur tårarna började rinna nedför mina kinder. Att behöva lämna in min "Fanny-tjej", tjejen som i många år alltid hade varit vid min sida, usch, det kändes hemskt.  Fanny kände också att tiden var inne för "att lämna in". När jag lyfte upp henne i bilen, såg hon på mig med sina stora underbara ögon att tiden var inne att "äntligen få slå sig till ro" .
 
Saknar Fanny och kommer alltid att sakna henne. Fanny har en stor, speciell plats i mitt hjärta <3 <3 <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela