zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Längtar hem

Publicerad 2014-08-03 00:41:32 i Allmänt,

Sitter i köket och lyssnar på ett gäng repriser av "sommar i P1". Klockan är visst en bit efter midnatt och bara sådär längtar jag helt plötsligt hem igen. I augusti-månad har de flesta turister åkt hem till sitt, men också i augusti brukar temperaturen nå upp en bit över 30 grader. När det är så varmt i en storstad, är det inte riktigt kul att trampa omkring på asfalten. Jag har det ganska gott i Onsala hos mamma, men snart vill jag nog ta min resväska och åka hem. PSGs första match för säsongen börjar den 8 augusti, fredag nästa vecka, men jag blir kvar i Sverige ett litet tag till.
 
Nä, nu ska jag tänka på refrängen och nana kudden!  :)
 

Kommentarer

Postat av: Joakim Ramqvist Hallin

Publicerad 2014-08-04 20:48:49

Förstår att du längtar, fint där, once I was there :-).

Ska du se Paris första match?

Postat av: Joakim Ramqvist Hallin

Publicerad 2014-08-04 20:48:49

Förstår att du längtar, fint där, once I was there :-).

Ska du se Paris första match?

Svar: Det blir via dator som jag kommer att se matchen.
Zerny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela