zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Sitter i godan ro

Publicerad 2015-01-07 15:16:20 i Allmänt,

Här på Onsala-landet har man en lugn och solig eftermiddag. Det känns riktigt som en första vårdag(fåglarna kvittrar)!
 
Här har julen inte riktigt åkt ut än( det är ju fortfarande bäcksvart på kvällar och mornar), så lite "vade  ljus" ett tag till ;)  <3
 
Jag läste på aftonbladet att gärningsmän stormade in med automatvapen på den franska tidningen Charlie Hebdos. 12 har dödats och mellan 5-10 skadade. Det är hemskheter på hög nivå. Vad jag vet har gärningsmännen inte tagits än, men jag är uppkopplad för "senaste nytt" av fallet och jag hoppas på att de tar dem! I bland känns det skönt att vara på "rätt ställe" -på landet i la Onsala!  ;)
 
Med posten idag har min nano SIM-kort kommit  ;) Jaha, så nu får jag ladda nya telefonen och börja grejsa! Oj, sicken spännande dag det blev!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela