zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Tja, då kände mig som typisk svensk

Publicerad 2015-02-27 15:30:19 i Allmänt,


Igår var jag för trött att lämna in alla kläder, gjorde det idag istället :) Som tur var, hjälpte Sébastien mig med att få iväg allt. 3 stycken stoora kassar blev det. Väl framme, fick jag fylla i namn och hela rasket. Skall bli kul att se om man "kommer upp på listan",(de personer som sålt bäst, hamnar på en lista,(jag går för guld och får ett gäng presentkort)!!
 
Efter vi hade lämnat in alla kläder, kikade jag lite snabbt, vad de hade att sälja, många snygga grejor!  ;)  Några timmar senare, efter jag hade sagt Hej Då till Sébastien som skulle till jobbet, tog jag svängen förbi klädesförsäljningen igen. Jag provade bla en otroligt snygg grön skinnjacka för 20 euros. Skinnjackan var för tight, köpte mig ett sött linne med pärlor för en tjuga. Precis när jag kommer ut ifrån provrummet, så kommer mina kläder in för prissättning. Hihi, jag står i kön för att betala linnet som jag hittade. Under tiden ser jag roligt mycket folk som provar mina kläder! En tjej säger till mig-" Wow, visst är det kul"?! "så många fräcka grejor och, wow, ser du den snygga klänningen, " en Valentino"!! 
 
Haha, jag bara log och höll med :)  Jag sa " Ja, så fina kläder, alltså" och gav mitt största smil jag kunde förmå mig till och tänkte " Ah, det där var mina kläder"!!  ;) <3 <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela