zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Jag är en samlare

Publicerad 2014-09-30 16:01:36 i Allmänt,

Det känns så gott att "bara vara hemma". Mitt hemma är Paris, där bor jag och pluggar. Jag har nu jobbat färdigt för dagen,(känns kalas). Solen skiner och än kan man gå omkring med jeans och t-shirt,(jeah) ;)
 
I morse, redan vid 08:30 inhandlades veckans matvaror. Jag och Sébastien har en gó vana att alla småpengar läggs i en burk och när vi storhandlar, tar vi mynten och lägger i myntmaskinen i mataffären. Myntmaskinen är som Sveriges pantmaskiner, med lappen med pengar, handlar vi mat. Denna gången hade vi samlat på oss ganska mycket, så vi delade upp det(runt 75 euro). Denna gången lade vi i maskinen 450 spänn. Det vi fick lägga till var en liten 5 euro  :) Vi har mat för en vecka och resterande av mynten använder vi nästa vecka  :) Tycker att det är bra jobbat! :)
 
Je sais, jag är en myntsamlare  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela