zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Pust och stön

Publicerad 2014-11-26 16:59:56 i Allmänt,

Sedan jag flyttade till "La France", (för ett par år sedan),  sa jag till min "andra hälft vänligen " och bestämt ,  ;)  Att när det gäller sport, så blir det inget cyklande eller någon tennis på tvn. Den enda sporten som jag gillar här är  fotboll. Jag hade väl aldrig trott att jag skulle bli "betuttad" i PSG och allt som har med "League 1" att göra. Visst, det är allt lite nice att Zlatan spelar i PSG, men jag var faktiskt nästan sur och tvär över att Zlatan hade börjat att spela i storlaget. Att Zlatan "inte kan passa en gó boll" till Cavani, tar jag med en klackspark nu mera. Igår vann vi(PSG över Ajax i champions League), men jag vet,(tror inte att PSG kommer att vinna över Barca med Messi,( :( ) i spetsen. Får la se hur länge denna "fotbollsyra" kommer att hålla i sig, (alltid skeptisk), bara jag har något snyggt att kolla på ;)), (dock inte Messi!!.
 
Tre fotbolspelare jag är skeptisk över är:
 
 Ronaldo, Messi, Zlatan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela