zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Snart dax för flygtur!

Publicerad 2014-05-20 16:45:16 i Allmänt,

Precis så här känner jag mig just nu!!,
Försöker få till det där med att packa resväska, (går ju mindre bra, hrm..) På torsdag tar jag flyget hem till Sverige, hem till lilla mamma och underbara Alma <3 Jag undrar och funderar fortfarande över vad/vilka kläder som skall knökas ner i resväskan. Det som gör det ännu svårare är denna roliga "värmebölja", både här hemma i á Parisoch på den svenska västkusten. Just nu in la france är graderna snäppet runt 25, lite "puh, oh, vad varm-väder",(för mig). Förra året i juli här i la france stack termometern  snäppet över 41 grader!!! Jag hade "turen" att när det var som varmast här in la france, var jag hemma in la Suéde.Jag hade inte pallat med den värmen, uuuhh!!
Nu skall jag ta mig ett ryck och packa väska. Under tiden lyssnas det på Mozart ;)I min alltid stressiga vardag, lugnas mitt lilla oroliga sinne med denna underbara musik. <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela