zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

I år Hejar jag på frankrike!! <3

Publicerad 2014-05-05 17:10:18 i Allmänt,

 
Oh, snart är det dags för melodifestival!! I morgon hejar man på Sveriges bidrag, att den kommer med i finalen. Själv, gillar jag inte Sannas låt(mest bara yyyl, men, visst vill jag ha med henne i finalen av den stora eurovision ;) , bien sur!!  ;)
 
1977 s eurovision, var för mig ett big moment. <3 Jag var 3 år och satt som klistrad vid tvn, (alltid när det är melodifestival) ;) <3 <3 <3  Jag hade kämpat med att vara vaken att tittat på alla bidragen. När jag hörde Frankrikes bidrag, ja, Oj, jag började att gråta!Mamma trodde väl att jag var övertrött. Hon frågade efter en stund; - "Zerny, gillar du melodin"? Jag bara sa, med darr i överläppen; - " Jaaa, så vacker, vinna!! ;) Jag verkligen kämpade igenom tv-tittandet, men somnade. Morgonen efter blev jag hellycklig när jag fick veta att Frankrike hade vunnit!!! Jag var så otroligt nöjd. ;) Så mysig låt! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela