zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Så där, nu är det fixat!

Publicerad 2014-03-19 21:50:24 i Allmänt,

Idag på morgonkvisten gjorde jag det! :)
Ett bra tag har jag funderat och tänkt att " Ja, det här blir bra, måste fixa detta", men har liksom inte fått tummen ur, förrän nu.
 
I morse gjorde jag slag i saken och åkte in till polisen för att fixa nytt pass! ;) Det värsta med att fixa pass är att det enda man tänker på är hur fotot kommer att bli, (att ha ett snyggt passfoto är ju alltid skojigt)  :) Och faktiskt, den gången blev jag riktigt nöjd :) I nästa vecka är det nya passet färdigt.
 numera gammalt pass med 3 hål i  :)
 
Ett stort +-poäng är att fixa passet i Sverige. Kostnad för nytt pass: 350 kr. Hade jag gjort passet hemma i Frankrike hade det kostat omkring 1600 bagis. Ganska stor skillnad, eller hur?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela