zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

48 dagar

Publicerad 2014-07-08 19:27:20 i Allmänt,

 
Långa underbara dagar i Onsala blir det, 48 dagar har jag redan varit här. Nu på torsdag den 10 juli var det meningen att jag skulle åka hem till Paris, men jag stannar kvar med Alma och "passar huset", när mamma fortfarande ligger på sjukhus. Hon åkte ju in på midsommarafton. Mamma har varit iväg ett bra tag. Jag åker inte hem förrän jag vet hur det kommer blir när hon en dag kommer hem.  :)
 
Men en sak är säker,jag saknar verkligen mitt Paris och pojkvännen, Sébastien  <3(som igår tyvärr fick ryggskott)på jobbet, stackarn! Jag saknar väl också "min secondhandaffär", (där jag alltid gör en massa fynd)!  :) Visst, nu har vi go sommarvärme här i Sverige, men oh,vad jag saknar "hemma"! Alla underbara människor som finns där, alla mysiga uteställen man besöker, ibland till och med bättre saker på tv att titta på ;)
 
Men Onsala är inte så dumt heller ;)  <3
 
 
Tu me manque, Paris!!  <3 <3 <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela