zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Ölfika

Publicerad 2014-01-18 21:50:55 i Allmänt,

Man behövde direkt ingen stor och bylsig halsduk när vi var ute i eftermiddags. Egentligen hade jag inte heller behövt ha någon mössa, men jag har blivit så himla förälskad i min underbara mössa, att jag bara måste ha den på mig ;)
Sébastien och jag tog tunnelbannan in, hoppade av vid "Jussieu". Därifrån gick vi till ett ställe(som jag inte kommer ihåg namnet på). Vi beställde 2 "Leffe" och satte oss på uteserveringen. 5 euro för en "Leffe" är helt ok ;). Efter vi druckit upp, bestämde vi på att röra på oss. Vi gick uppför och igenom "Mouffetard". Där strosade som vanligt mest turister bland små restauranger, pubar, och souveniraffärer. Vi fortsatte att gå mot hemåt. Strax innan vi kom fram till "Place d´ italie" , hoppade vi in på ett annat hak. Där blev det en öl till. Sedan tog vi bussen hem och fixade käk.
 
Nu sitter vi mätta och belåtna och kollar på "The Voice". Sedan blir det som vanligt att nana kudden, satan i gatan, vad det är gott att sova!! ;) Här är några bilder;
Sébastien är nöjd och glad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela