zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Fransk sport; hästar, tennis, lite cykel och fotboll

Publicerad 2014-01-24 16:20:00 i Allmänt,

Underbara fredag, wow, vad jag älskar denna underbara dagen! ;) 
 
Att bo här i Frankrike är helt underbart! All den goda maten med lite goda ostar, anklever, fisk, skaldjur, ah, "you name it", sätter ett otrolig stort guld i tillvaron. Nackdelen (enligt mig), är all denna jädra sport! Ohh, var och varannan dag håller jag på att dö! Visst, den ända sporten här som jag har tagit till mig med hull och hår är fotbollen. Jag följer slaviskt när PSG spelar, ( franska ligan, champions League).
 
Jag har aldrig varit en sportfreak.
 Grand Prix dámérque 27 Javier 2013 Här står jag och både och fryser och lider
 
Här i Frankrike älskar de fotboll, tennis, hästar, och cykel. Pojkvännen Sébastien är alldeles lyrisk med sina hästar.. Nu håller ju "Australian Open på för fullt(Sébastien kollar på tvn utan ljud, TACK ;) I morgon kanske vi kollar en sväng på tennis i stan(beror på om svenskan är kvar). Jag är väl inte alls road av detta!, För klockan 17 i morgon spelar PSG, den matchen vill jag ju inte missa, så jag föredrar fotbollen i stället för tennis. Får se om jag måste släpa mig till tennisen eller inte.
Tour de France 2011. Här cyklade de förbi precis utanför våran port ;) Faktiskt det bästa sporteventet hitentills, nära och bra ;)
 
Nu ska jag fortsätta att njuta av denna bästa fredag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela