zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Sugar man

Publicerad 2014-08-04 23:02:14 i Allmänt,

Idag var det första gången på länge som jag inte hittade nått på Röda korset. Jag blev nästan lite besviken på att det inte fanns nått kul i trasväg(ja, ja, man kan inte ha flyt jämt :) Hammaren inhandlades i alla fall och när jag ändå var där på Kungsmässan, sprang jag inom blomsteraffären där, Kungsblomman. Där har de världens bästa rosor(enligt mig)  ;)  Ett 10-pack rosor med kortare skaft kostar 25 bagis, 2 och en halv vecka står rosorna(ibland längre)! Snacka om toppen :)
 
Ikväll har mamma och jag kollat på reprisen av "Searching for sugar man", ah, den är ju så bra och dessa underbara låtar på det är ju kanon.
 
 
Som vanligt nu efter klockan 22, sitter jag i köket och kollar lite på datorn(mail, banken, franskaplugg). Jag gissar på att jag kommer i säng snäppet efter midnatt, sedan i morgon bitti lär jag vakna innan 06 för att vara "fit for fight" för dagen, tjo hoo!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela