zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Fredag -bästa dagen på veckan

Publicerad 2014-08-01 06:31:53 i Allmänt,

Jaha, då var det väl fredag igen.Verkar som att det är bara måndag och fredag nu för tiden, eller veckorna går lite fort  ;) Vaknade som vanligt 05:30. Dags att ta ett glädjeskutt ur sängen,(det är ju fredag).
 
Jag tycker det är så otroligt gott att gå upp tidigt och faktiskt inte göra direkt något speciellt. Sätter på en pava kaffe, sätter på datorn, kikar ut igenom fönstret och ser hur fort molnen rör sig på himlen, samtidigt som jag gluttar lite i morgontidningarna!
 
Vet inte än vad man ska hitta på idag. Nja, här i Onsala finns det alltid nått man kan fixa med/till, man vet bara inte riktigt vad man ska börja med *skratt*. Jag gillar att ha saker och göra, men jag tröttnar fort. Igår i alla fall beställde jag en ny elevationsbotten från Jysk till en av sängarna, den kommer i nästa vecka. Naturligtvis kunde jag ju inte bara åka förbi Röda Korset  på vägen hem. Jag tog mig en titt och den här gången hittade jag faktiskt riktigt bra grejer,(haha, tycker jag hittar bra grejer varenda gång).  :) Bland annat så hittade jag ett par turkosa smala byxor med hög midja med dragkedja bak - satt som en smäck! Två stycken långärmade tröjor(en svart och en vit). Jag hittade ett par örhängen också(har ju inte alls många i samlingen), hrm..  ;)
 
Nu får jag allt sätta igång här och göra lite nytta,(fixa frukost och sådant småpynt). Tar nog Alma och Dramaten  för en morgonpromenad till Hemköp, ska bara göra en liten lista först.
 Morronmänniska!

Kommentarer

Postat av: Joakim Ramqvist Hallin

Publicerad 2014-08-02 16:24:28

Tjo!

Brukar ofta cykla genom Onsala, fin gammal Svensk "håla", under mina cykelpass. En del träningskompisar bor i Knivsta.

Fin du är på fotot, btw..

Svar: Tja, liten håla och nästan bara 50-sträcka :) Btw, hur långa är dina cykelpass?
Zerny

Postat av: Joakim Ramqvist Hallin

Publicerad 2014-08-02 22:50:27

Sist, vi mötte upp ngr cyklister fr Huddinge blev det ca 14-15 mil. Annars brukar jag cykla allt fr 6-12 mil själv. Nu på Lördag möter vi upp ngr fr Uppsla och de kvinnorna håller en lägre genomsnittsfart så det lär väl bli för mig som cyklar och möter de ca 12 mil tot. Tycker det är jättekul att köra "racer", sådan frihet och vilken konditionsträning sedan. Min förra flickvän nappade aldrig men jag kan gott och väl tipsa om denna idrott, 🚴..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela