zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Bästa övningsboken i franska..

Publicerad 2013-11-27 18:36:05 i Allmänt,

skulle jag gärna vilja ha!
 
På franskalektionen i förmiddags tyckte jag att jag hade allt under kontroll. Jag kände mig så härligt självsäker och trodde att jag "kunde allt" inom den franska grammatiken. Hela gårdagen spenderades med att försöka nöta in en del av den, hrm "roliga" grammatiken. I morse tyckte jag att jag kunde allt som ett rinnande vatten, men en si sådär 30 minuter in på lektionen, kände jag bara att jag var helt ute och cyklade, (eller jag kände mer och mer...) det stora ?(frågetecknet) blev bara större och större över huvudet.
 
Jag kände hur jag bara krympte och krympte till en ytterst lite fis, (när jag skulle läsa högt
 
, var det en annan "fröken duktig" som bara tog över, så jag fick/hann inte läsa färdigt)  :(  Jag tyckte att jag tappade hörseln totalt(läraren pratade på om grammatiken), läpparna rörde sig, men jag hörde inget. Det enda jag hörde i min hjärna var högt och ljudligt;("Oj , vad sa hon där?", "Det har jag aldrig hört"!, "Har jag missat något"?, "Nu fattar jag ingenting"!!!
 
Så nu behöver jag verkligen hjälp att hitta en bra övningsbok i franska. Har ni några bra tips  på bra övningsböcker i franska? Jag har letat själv, men tycker att jag inte har hittat den "ultimata" grammatik -övningsboken, så jag hoppas ni kan hjälpa mig.  :)
 
Bonne soirée! alla fina  <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela