zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

"knistra lim"

Publicerad 2014-12-26 16:53:42 i Allmänt,

Så här såg det ut i morse utanför stugan ;) Ingen snö, dock ett gäng minusgrader och frostigt krispigt både på grässtrån och träd. Jag tycker att det är kalas att inte någon snö har kommit,(thumbs up)! Visst, snö är ju mysigt, men blir det plusgrader och regn och det sedan fryser på. Ja, då är jag en av dem som helst "kryper på tå" för att inte ramla  och halka,(har halkfobi).
Bilder tagna från altanen strax innan 09:00 på morgonen.
 
 Härligt att det är "annan dag" idag, så det sen blir några vanliga dagar att ta sig igenom. Mitt på dan visade sig solen, så jag och mamma tog oss en liten go promenad i det lite vintriga vädret.
 
Nu tar man igen sig och inte gör många knop. Kollar lite på burken och bara andas. Det känns så gott att  få vara lite lat  ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela