zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Wow, en försenad julklapp i L'hay les roses!

Publicerad 2013-12-02 16:33:40 i Allmänt,

 
 Oj, vad jag väntar på mitt nya körkort! Eller jag bara hatar stället i L'hay les roses (låter mysigt med rosor, men du får en "käftsmäll" när du kommer dit. Stället öppnar kl. 09:00. 3 st köer finns det; (folk från eu, folk utanför eu(den kön är alltid längst), sist folk som har inbokad tid(de går in i mitten. Kravallstängsel och polis finns på plats ifall de blir kaos(!), hjälp!!).
 
"Kön från Eu kommer först in" , visst , det låter bra, men väl inne får man stå i kö för att få en nummerlapp(man får tala om sitt ärende för personen som står i "receptionen", ja och sedan är det bara till att vänta... och vänta..
 
Under tiden kollar man igenom för tusende gången att man har de rätta kopior, foton mm. Man får ju heller inte glömma att få "datumet förlängt i väntan på" det nya körkortet( menar om polisen stoppar mig för kontroll).
 
Idag i alla fall fick jag reda på att efter lämnat in de sista papper och allt , så kan jag i januari när jag är hemma i Frankrike igen äntligen hämta ut mitt nya körkort  :) , "wow", efter 8 månaders väntan!, snacka om att jag är Överlycklig!!  <3 <3 <3
 
 

Kommentarer

Postat av: Rebecca&Mathias

Publicerad 2013-12-02 16:54:08

Måste kännas skönt! :) Ha en fortsatt fin kväll! :)

Svar: Det känns helt underbart! Och jag önskar dig också en härlig kväll! :)
Zerny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela