zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Halkrädsla

Publicerad 2015-01-31 08:54:14 i Allmänt,

Morning all!!Sitter och lyssnar på "Ring så spelar vi". Har väl gjort det de senaste 35 åren, haha :) Inte någon mera snö har dumpigt ner under natten, men skulle inte alls förvåna mig att mer snö kommer under kvällen och natten,(uuuhh).
 
När jag gick ut, strax efter 05(!) och hämtade morgontidningen, var det allt lite småhalt. Ahh. är inte den mest största fan när det är blank-is,(inte kul att ramla på dum isfläck). Balans har jag bara på min högra sida, så någon isprinsessa, kommer jag aldrig att bli.
 
Har tänkt att ta turen till stan(Göteborg) senare idag. Jag sitter och klurar på vilken av småvägarna jag skall ta till busshållplats(erna), beror på om jag ska ta vägen förbi ankdammen eller ta "raksträckan" och hamna på hållplatsen efter. Jag gissar på att det kommer att vara halt vilken väg jag än väljer, hrm... Vill ju inte ramla(is=panik)!
 
Jag får bara samla mig och ta tjuren vid hornen, för idag ska jag hämta upp en överraskningspresent(som jag har letat efter i årtionden) till mamma som jag "snyggt kommit över;))  <3 <3 <3
 
 Hoppas detta inte blir jag som ligger pladask!!
 
 Happy morning!  ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela