zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Om man nu skulle vara morgontrött..

Publicerad 2015-02-18 07:21:25 i Allmänt,

.. så finns det ju olika knep på hur man bäst vaknar. Jag behöver ingen väckarklocka(vaknar ju oftast innan larmet sätts igång ändå, innan 05:30). För säkerhets skull har jag dock alarmtid inställd på mobilen(har ju hittat världens sötaste melodi med fågelkvitter och "med-en-helt-underbar-soluppgångs-feeling"  ;))
 
Ett annat sätt man kan vakna av här, är när "Stora städmaskinen" dundrar på gatan! Brukar köra förbi här strax innan 06:30). I morse var det dammsugarbilen som var igång(finns stora "vattenslangsmaskinen" också).. Gatorna blir så fina så!  :)
 
"2 tassar kaffe" och doftljus på det -sicken härlig morgon!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela