zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Andra bullar på ingång!

Publicerad 2015-02-05 09:03:52 i Allmänt,

Oj, sicken härlig dag, perfekt städdag!!  ;) Idag kommer jag att köra ett bra "träningspass"- Städning av mammas lägenhet. Jag åker ju hem till Paris nu på söndag. Innan jag åker vill jag göra en redig storstädning av lägenheten,(mamma ska inte längre ha städ från hemtjänsten ;-"Städningen funkar inte", säger mamma. Tycker att det är synd när man betalar för tjänst och så funkar det inte. Hon har fixat andra som skall ha hand om städningen istället. Jag tycker att det är bra gjort av mamma att säga ifrån när saker och ting inte fungerar! Jag däremot kommer att fortsatt vara lite misstänksam hur det kommer att funka med hemtjänsten de 2 månader jag är hemma i Paris. Visst, jag erkänner att jag är väl lite "yrkesskadad",(både jag och mamma har jobbat inom hemtjänst förr om åren, så " man vet ju hur man vill/ska ha det.
 
Jag vill inte alls vara orolig och misstänksam(vill lägga energi på annat vettigare)! I morse kollade jag i mammas pärm med tider och vad hemtjänsten skall göra. Det ska absolut inte vara så att morgonhjälpen på 30 minuter, egentligen bara blivit 15 minuter. Visst, detta låter petigt, men man "betalar väl för det man har kommit överrens om"?! -Och kaffe på morgonen vill även min mamma ha!
 
Ok, nu kör vi!! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela