zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Hemtjänsten i Onsala kan man inte räkna med!!

Publicerad 2014-09-29 19:51:01 i Allmänt,

Fyyy faan!!!Just nu är jag petit sur!!!  Pratade med mamma för en stund sedan. Nu när hon är själv ska/har hon hjälp från hemtjänsten(hjälp att komma upp, mat, att lägga sig för natten). Mamma som är så morgonpigg(går upp vid halv 7 på morgonen). Idag kom de vid 09:45!!! Jag har pratat med mamma och hon tycker det är katastrof!
 
Här sitter jag nu i Paris och är skitsur över att hemtjänsten i Onsala inte gör sitt jobb. I lördags kom hemtjänsten vid 19:45 och skulle lägga mamma. Man undrar vad det är för "jädra stolpskott" som inte fattar vad man säger till om!!! För mig är det inte roligt alls när jag ringer hem till mamma och frågar hur det är, om allt funkar. Jag blir så jävla ledsen när ingenting funkar(mamma har sagt till i god tid). Jag lämnade Onsala i lördags, idag är det måndag och knappt någonting har funkat sedan jag åkte från mamma.
 
Vad fasen ska man ta sig till?, Hänga dem allihopa kanske???!!! Jag kan i alla fall inte sova gott efter att fått höra alla dessa problem. Ska jag behöva ta planet hem till Sverige för att styra upp saker och ting??!! Och jag som precis kommit hem!! :((

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela