zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Dubbla kaffe

Publicerad 2014-09-01 07:27:19 i Allmänt,

I lördags hade jag, som vanligt  min "lediga" dag. Då har jag också ganska späckat schema med att kolla läget i stan, träffa kompisar, jakt på klädfynd och annat som jag inte har hunnit med under veckan. Igår kan man väl säga att man var ganska så trött(söndagarna är för mig alltid den tråkigaste dagen), så söndagen blev soft.
 
Idag är det måndag igen och det var lika bra att starta dagen med dubbla kaffe, så att man vaknar :)  Vid 14:30. ska jag iväg med Alma, hon ska trimmas. Just nu ser Alma mer ut som en skurtrasa som man har svabbat golvet med, stackarn! Det blir nog till att bära Alma ut till bilen(hon vägrar att åka bil), för oftast så är det trimning hon ska på eller kloklippning och det gillar hon inte alls.
 
Nu ska jag sätta igång med lite småplock. Måste handla idag också(mjölken är slut bland annat).
 
Have a nice lundi! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela