zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Alla sover utom jag

Publicerad 2014-03-20 01:28:15 i Allmänt,

Klockan är en bit efter midnatt...
 
Jag kan tänka mig att de flesta sover nu. Jag sitter uppe och pluggar lite franska i godan ro :) Mina favorittimmar är både tidigt på morgonkvisten,( ofta vaknar jag runt fem -egen-tid är gott)  :)  Det händer emellan åt ( som ikväll, att jag sitter uppe till en bit efter 02 på natten). Ja, det är likadant där, - egentid=outstanding  ;) Nä, men det är mysigt att bara vara för en liten stund.
 pluggar! :)
 
Det är alltid mysigt hemma hos mamma i Onsala. Jag är så glad att jag kan åka  så ofta till Sverige och hälsa på, ( i runda svängar en tripp varannan månad och då stannar jag minst en månad. Min mamma är den absolut bästa vän jag har. Hon och jag har alltid så roligt ihop. Jag kommer ihåg att jag frågade henne, jag var väl 4 eller 5 år ; " Mamma, när du dör, finns det telefon i himlen , så att jag kan ringa dig"?Mamma svarade; "Ja, telefon finns det, så du kan slå mig en pling när som helst".   Än idag kan jag känna den känslan av lugn :)
 
Jag är bara så glad och lycklig över att jag har världens bästa mamma :) <3 <3 <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela