zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Söndag!

Publicerad 2014-06-15 21:23:40 i Allmänt,

Strax efter lunch kom jag hem efter vart i Göteborg igår. Som vanligt i Göteborg började jag att kolla läget i ett gäng secondhandaffärer. Jag brukar ju ha turen att bara springa på fynden, men igår hittade jag inget av intresse. Efter allt spring i affärerna hamnade jag som vanligt på Andra Långgatan (ett av Göteborgs bästa, enligt mig område med mysigt barhäng och underbara människor.
 
Jag tittade in på The Rover ,en favorit som har ett helt gäng av roliga och spännande ölsorter, ( jag tog mej dock ett par av "bästa vitt"   ;)Jag träffade på en och annan kompis som blev väldigt överraskade av att jag var i stan. Vi satt och pratade en massa roliga minnen. Riktigt skojigt när man bara springer på  ;)
 
Annars denna söndag har jag mest vart i solen och småpulat. I kväll blir det till att kolla på match, Frankrike - Honduras. Självklart blir det till att heja på La France, (får känna mig lite som hemma)  ;) <3 Kan ju bli skoj om Frankrike kunde vinna med 3-0!
 
The Rover med alla kranar :)
 Lite synd bara att solen bor på andra sidan gatan!
 
 Till slut hamnade jag på solsidan!!  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela