zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

"Kom igen då"!!

Publicerad 2014-06-30 21:54:44 i Allmänt,

Sade jag högt för mig själv,efter jag kom på att sätta på tvn, (Herregud!,satt ju på altanen i lugn och ro och solade och lyssnade på något franskt på spotify)..
En hel timme hade matchen pågått. Jag kollade en kvart, bytte sedan över till annan kanal,(det andra laget kunde ju göra mål).. Helt plötsligt ringde telefonen :)  Det var en av mammas alla väninnor som sa grattis och berättade om att Frankrike hade gjort mål. Wow, sa jag högt  och slog över till rätt kanal :)
Efter några minuter kom jag på mig själv att jag nästan satt och skrek på spelarna att de skulle hitta på nått, (fler mål till exempel)  ;) Där satt jag och kommenterade högt vid tvn,(klappade händer också) och jag blev så otroligt glad över att Frankrike vann matchen,(2-0). Ikväll får vi väl också veta vilka de ska möta i nästa match.
 
Imorgon skall jag klippa håret för att sedan ta "postbilen",(rallybilen) ner till Varberg o hälsa på lilla mamma som fortfarande ligger kvar i Varberg.
 
 
Alma softar på altanen  <3
 
 Lugnt och stilla på Onsala-landet!  ;) <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela