zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Efter man kört rally, softar jag med fotboll

Publicerad 2014-06-29 22:25:22 i Allmänt,

Igår tog jag lilla bilen på en redig åktur, ut på motorväg!  ;)
 
Jag tyckte att det var dags att ta "lilla postbilen" ut på motorvägen. Det var flera månader sedan sist som jag var på motorvägen och härjade. Jag åkte ner till Varberg och hälsade på mamma som ligger inlagd på sjukhus, (åkte ner en sväng idag också ;). Hemma i la France har jag ju ingen bil, så jag får ju passa på att ratta och gasa lilla skönheten när jag är i Sverige.
Både igår och idag kom jag in i en riktig dunderskur, precis när man låg sådär snyggt i omkörningsfilen, men det gick kalas,(kändes lite som Liseberg)- Härligt :)
 
Med lilla mamma har det vart lite upp och ner. Ett par gånger har det varit kritiskt, men hon har kommit tillbaka. Hon har hoppat runt från avdelning till intensiven, till eget rum och "2-sal" och "4-sal". Jag och många med mig hoppas verkligen att lilla mamma ska återhämta sig <3
 
Kvällen spenderar jag med att följa lite fotbolls-VM, (satans vad spännande det är),(blir det förlängning och straffar byter jag kanal eftersom jag inte vågar titta)!  :) Faktiskt, jag undrar när Frankrike(mitt hemmalag) spelar nästa gång, kan det vara imorgon? Någon som vet?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela