zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Värmebölja och cykeltur

Publicerad 2014-07-20 20:22:59 i Allmänt,

Oj, oj, oj, sicken rolig och mysig helg man har haft!!  :) Herregud, vad varmt vi har det här på västkusten! Huga, man blir ju alldeles helt färdig, puh. Här i Onsala har temperaturen legat omkring 28 grader och det verkar som att det ska hålla i sig under hela nästa vecka också, yeah!!!  ;)
 
Igår på förmiddagen var jag nere hos mamma i Varberg. Hon blev superglad att jag hade hennes rullstol med mig,(nu kan hon rulla iväg själv efter hon ätit i lilla matsalen). Väl hemma satte jag mig och Alma på altanen. Bättra på solbrännan är ju aldrig fel! :) Vi lyckades häcka där på altanen runt 4 timmar. Kan ju lugnt säga att det var ganska hot i solen, men samtidigt var det underbart soft,(goa sommarlåtar strömmade från spotify). När solen var på väg ner, var det fortfarande ganska varmt - underbara svenska sommar!!
 
Idag vid lunch kom Mathias över och vi tog en liten runda med cykeln. Egentligen var det nästan lite för varmt för en tripp,(man kände allt hur det under turen bara rann emellan ryggplattan och ryggen), men det är ju så härligt att komma ut på lite småvägar, bland kohagar och sjöar och sedan så är jag faktiskt väldigt kär, i ljudet av en Ducati ;) <3 Ungefär 20 mil åkte vi den här gången.
 
Klockan är en bit efter 20. Jag slökollar lite på tv och tvätten går för fulla muggar. Ser fram emot en ny och underbar vecka med härlig kalasvärme och sol!
 
 Isen smälter snabbt i solen!
 Alma har funnit skuggan under stolen
 
Känner mig totalt helt färdig efter turen, puh!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela