zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Tu me manque

Publicerad 2014-07-03 20:56:32 i Allmänt,

Kommer inte att kunna fira nationaldagen på hemmaplan i år heller..
 
Den 14 juli är det Frankrikes nationaldag. Meningen var att jag skulle åka hem till la France den 10 juli, perfect tajming för att kunna vara med att fira nationaldagen(har för mig att jag var hemma 2011, enda gången, hitentills´. Det retar mig lite att jag inte kan vara med, men jag får fira nästa år istället  :)
 
Den jag saknar mest just nu är underbare pojkvännen. Jag pratade med honom förut idag en sväng. Han berättade om att det var äckligt varmt ute,( typ 28 grader och bländande sol). Ni kan ju förstå att just nu vill man ju bara åka hem till värmen. Här i Onsala har det varit riktigt tråkigt höstväder nästan hela dan, (ja, förutom nu då, solen skiner till nu när den är på väg ner).. Hrm
 
Btw, pratade med mamma tidigare idag. Det ser ut som att hon kommer hem någon gång nästa vecka - underbart!!
Sébastien när vi är på väg ut till Styrsö.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela