zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

"Flippani"

Publicerad 2014-07-21 19:55:49 i Allmänt,

Snacka om sommarhetta!!,redan tidigt i morse vaknade jag( ja, jag vet, lite väl tidigt att gå upp, men jag var tvungen. Det var ju så jädra varmt, huga!  Jag kände mig så duktig när jag kollade in vilka "veckans erbjudande" var på hemköp. Vid 07.45. var Alma och jag på väg till affären. Jag handlade det jag skulle ha och vid 08.30. var vi på väg hem igen. Huuu!, det kändes som 30 grader redan. Solen var på väg upp, men den kändes! Strax innan lunch, åkte jag in en kortis till Kungsbacka för lite mer inköp. Bland annat köpte jag en ny fin orkidéer(hrm, solen tar, om man säger så).
 
Har pluggat lite franska vid köksbordet(bordsfläkten är perfa)! :)  Solen har legat på här hela dan och eftermiddags/kvällsolen håller i sig här ända till 21-snåret, jag har allt hunnit med att sola lite också. Lyssnade på Florent Pagny, eller som jag kallar honom för; "Flippanni", (det franska uttalet kan fortfarande vara knepigt ;) Nu laddar jag lite käk. Ikväll blir det panerad fisk med dillpotatis och skirat smör.
 
Alma och jag går här och pustar och stönar i denna sommarhetta. Vi klagar inte, men när det är nästan 30 grader både ute och inne önskar jag faktiskt nu att man hade inhandlat en liten "plaskepöl" för länge sen!  ;)
 
 

Kommentarer

Postat av: ida [fotograferat]

Publicerad 2014-07-26 17:04:47

Nej, det är synd att klaga fast man ändå gör det... ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela