zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Solen lyser i ögonen

Publicerad 2014-01-17 14:55:08 i Allmänt,

Här i la France skiner solen för fullt, dock blåser det lite "nordanvind", vart lite för kyligt att ta svängen om stan(ansåg jag), så jag skippade shoppingen i stan(tar det en annan dag). Jag kollade läget här på "hemmaplan" istället, men hittade absolut ingenting(tråkig rea)..
"Sol i blick"
 
Grejen som är tråkig, men som måste göras emellanåt är att rensa ut all "skit", när det gäller kläder. Ah, jag är ju hopplöst på detta, för jag tycker att jag gör detta flera gånger i veckan, men jag har alltid svårt att göra mig av med klädesplagg. "kan ju vara bra att ha", "Det tog ett bra tag innan jag fann den(kostade mycket), "Den här har jag ju alltid gillat och den kostade en hel förmögenhet", "Wow, det är inte klokt, jag har gjort världens fynd och sparat tusenlappar"!! Tja, jag skall försöka vara hård mot mig själv, för jag tycker det är tråkigt när kläderna bara ligger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela