zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Så bra det kan bli!!

Publicerad 2014-01-29 20:30:04 i Allmänt,

Jag, 2-i en-foto
 
Så här kände jag mig natten till igår med världens huvudvärk och förkylningsvirus på ingående. Det kändes som att allt tryckte mot huvudet och ansiktet. Jag kände mig som ett hjälplöst lite asplöv som dallrade i vinden och som när som helst skulle flyga iväg. Jag kan ju säga att hela gårdagen spenderades mestadels sängliggande, laddat med se-på-fan-tabletter och halstabletter.
Idag känner jag mig nästan som en ny person. Huvudvärken och halsontet är borta, också förkylningen håller också på att pysa iväg. Fy satan, vad det känns gott! :)
 
På eftermiddagskvisten har jag spenderat timmarna med att översätta mitt CV till franska, då jag på fredag ska till arbetsförmedlingen och fortsätta mitt CV-skrivande där. Imorgon blir det som vanligt franskalektion ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela