zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Någon favorit, resten billigt och kanon!

Publicerad 2014-01-27 16:58:24 i Allmänt,

Uhhh, det tråkiga vädret är inte att leka med, lite iskallt + lite fisregn på detta, det är inte kul!! Som vanligt denna måndagmorgon vaknade jag innan jag egentligen skulle gått upp, (fattar inte att jag vaknar redan vid 04)!! Under förmiddagen har jag pluggat lite av det franska språket, funkat fint ;)
 
Den senaste veckan har jag hittat lite roliga kläder i "min secondhand-affär", här i byn. När pengarna tryter är det kul att hitta roliga stuff för en billig peng, (mellan 1,5 - 3 euro). Visst, liten "modenörd" har jag väl blivit här i La France,(blir väl lite som man umgås),  men än så länge tittar jag bara på de  fina väskor(Louis vuitton) på blocket och tradera; - Drömmer ett tag till  ;)
 
Sporttema ska det var i vår!

"Skepp o hoj!" funkar ju alltid ;)
Denna är skitsnygg till jeans!
När våren kommer hit, har jag denna  tröja med nitar på mig'! ;)

Till denna har jag alltid min "Kate Moss-skinnjacka, (skinnjackan har jag bott i sedan augusti ;) 
 
Om en stund ska jag slå en liten pling till mamma och höra hur läget är i snöiga Onsala  ;)
 
Vad gör ni där ute, hör av er, vet jag :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela