zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Hemma igen

Publicerad 2014-01-12 18:20:11 i Allmänt,

Inget vidare väder :( På väg upp till mormor :)
Nu har vi kommit hem från mormor. Det var en helt underbar söndagsfika med både tvätt och snatter om travhästar ;)
Helt underbar god fika med Galette des rois et champagne ;)
Vad har ni för väder i Sverige? Här har det varit halvruggit med dimma och runt 5+(längtar redan efter lite vår med omkring 18 grader varmt. Det hade suttit fint just nu.
Ingen bra utsikt när dimman ligger tät.
Om en stund ska jag brassa på lite käk; ugnsbakad fisk med ris :) I morgon är det plugg igen. Måste kolla upp schemat ordentligt(på en månad glömmer man både tid och rum)  :) I julklapp av Sébastien fick jag en bra övningsbok och på biblioteket har jag lånat en perfa grammatikbok. Nu när jag var hemma i Sverige, beställde jag från bokus både grammatik och övningsbok på svenska. Synd bara att jag hann att åka hem till la France innan böckerna damp ner i brevlådan :(  Men sådant går ju alltid att fixa, snart dyker böckerna upp här, det är lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela