zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Förmiddagspasset

Publicerad 2014-01-14 06:45:30 i Allmänt,

God morgon på er!!
 
Här har man sovit som en stock. Är inne på min tredje kaffe(jädrans gott kaffe). I dag på förmiddagen ska vi iväg och storhandla på "E.leclerc". Eftersom vi båda vart iväg och rest, behöver nu skafferiet fyllas på. Alltid på tisdagar på "E.leclerc" får man en viss procent rabatt, sådant är alltid bra att utnyttja. Alla småmynt man samlar på sig(blir en hel del),(utom 1 och 2 euron), lägger S och jag i en box hemma i hyllan för att när den någorlunda är full tar den med till mataffären. Där vi slänger in alla mynten i en maskin(ser lite ut som en pantmaskin, fast istället för tomburkar föser man in en massa mynt) och ut kommer ett kvitto på summan. Den lämnar man sedan till kassörskan som drar av summan och på det viset kan storhandlingen bli väldigt billigt :)
 
Sedan måste vi iväg en snabbis till arbetsförmedlingen, (pole emploi) och prata med min kontaktperson jag har där. Har tydligen blivit lite vajsing på nått papper som måste ordnas upp (åååhh, bökigt det kan bli)!!
 
Ha nu en härlig tisdag!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela