zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Det gick bra, Även om jag hade glömt att ta med passet

Publicerad 2014-01-15 14:51:35 i Allmänt,

I morse tog jag och Sébastien bussen till Créteil för att fixa pappersfix ang. att jag råkat bli utskriven från arbetsförmedlingen(hade blivit nått vajsing på systemet). Så 07.30. tog vi bussen. Bussresan gick bra, men man stod som packade sillar, jag stod i mitten av bussen och höll mig i en stång, nästan sovandes under resans gång (inte riktigt vaknat än). Väl framme på stället stod vi andra i kön. 20 minuter fick vi vänta(var lite tidiga). När vi väl var inne och det var våran tur, satt det luckan "en snorkig tant" som lät vansinnig. Hon frågade efter leg. och jag visade mitt nya, fina franska körkort. Då säger hon "Jag behöver ditt pass också" Ah," det har jag glömt", sa jag. Hon började muttra och skälla. Jag började tänka; henne skulle jag inte vilja möta i en mörk gränd.
 
På nått konstigt vänster fick vi bra stämpel på pappret och allt blev bra. Sedan log hon och sa;-"Tack så mycket. Ha en trevlig dag", med ett leende!! Öhhh, jag blev paff och fattade ingenting. Sébastien och jag tog bussen hem och käkade sen frukost. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela