zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Bygget av muskler

Publicerad 2014-01-14 18:23:18 i Allmänt,

Här i krokarna finns ett gym som jag har snorklat runt omkring ett tag. Jag är en sådan person som aldrig har satt en fot på ett gym någonsin. Men ju äldre jag har blivit, har jag känt samtidigt att "snart måste någonting göras" . med min medfödda skada som jag har (cerebral pares, alt cp), så måste jag nog börja tänka på mig själv och min egen kropp och sluta tänka på allt och annat. Jag har kämpat på genom livet, men kommit till någon slags insikt att jag "måste fixa till lite". Jag är absolut nöjd med min kropp(drar S och M i kläder), men, jag har ju knappt några muskler och ballans på vänstra sidan( född med sk "halvsides förlamning). Att öva upp ballansen är ju kanon!
 
 Skulle gärna vilja bygga upp musklerna i vänstra sidan, så kanske jag kan bli "lite jämnare" ;) , kläder och skor kanske skulle sitta lite bättre och lite mer muskler är ju aldrig fel ;)
 
Äh, jag kanske bara ska ta det där språnget och ge mig ut i "det otroliga gymlandet"! ;)
 
 

Kommentarer

Postat av: felicia

Publicerad 2014-01-14 19:30:10

härlig blogg:D

Svar: Tack så mycket! :)
Zerny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela