zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Är så löjligt glad!!

Publicerad 2014-01-21 14:54:35 i Allmänt,

 
Tidigare idag när Sébastien och jag var på väg till posten, frågade en tjej mig var gratisbussen V1 gick ifrån. Sébastien hade sekunderna innan hoppat in i tidningsaffären för att köpa dagens travtidning, så ingen hjälp hade jag av honom. Jag tänkte;"Shit, nu gäller det, se om jag kommer ihåg vad jag lärt mig", har precis gått igenom detta på kursen. Jag sa till tjejen, det jag kom på;"Vous allez tout droit puis tournez á droite"(betyder typ "Du går rakt fram och ta sedan höger). Tjejen tackade och gick. Sébastien kom strax därefter ut från tidningsaffären. Han undrade varför jag såg så löjligt glad ut. Jag sa;"Wow, jag fattade vad hon frågade efter och hon förstod vad jag sa"!! Sébastien tittade på mig och sa lugnt;"Ja, du går ju på kurs för att lära dig franska".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela