zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Äntligen!!

Publicerad 2014-01-10 17:06:16 i Allmänt,

 
Tidigt i morse fick jag äntligen mitt efterlängtade körkort i min hand. Oj, herregud!,kommer inte ihåg hur många gånger man har stått där i den förbannade kön med papper, bilagor och foton , med hopp om att få sitt lilla körkort. Kan inte fatta att det skulle ta 8 månader för ett litet körkort! Vi kom innanför dörrarna 08:55. 09:50 var allt klart(då hade vi ändå stått i kö utanför och sen sedan stått och väntat på vårt nummer)(systemet de har borde de byta)....
 
 
I alla fall, Jag fick ut mitt körkort och är glad  :) Vid 11-tiden kom S och jag hem. Medans vi satt och käkade sen frukost sa jag till Sébastien;"Jag har ett franskt körkort, det har inte du"  ;)(han har inget körkort)., Sébastien bara tittade på mig och log.
 
Jag bara myser denna fredagskväll :) Vad skall ni hitta på denna underbara fredagskväll?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-01-10 21:04:19

Åhhhh, gud så roligt!! Äntligen!!!!!!!
Härligt Zerny! Ja, jag bara myser jag med här i Oslo!! Hälsa S!
Kram på diiig

Svar: Yes, han hälsar tillbaka :) Och, ja, det känns härligt gott att äntligen fått det fixat. Hälsa Oslonatten! ;)
Zerny

Postat av: Madonnan

Publicerad 2014-01-11 08:10:45

Vad bra med körkort och så roligt att bo i Frankrike! Lycka till med språkstudierna :)

Svar: Tack så mycket :)
Zerny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela