zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Tjoho!!

Publicerad 2014-02-10 16:27:35 i Allmänt,

Jag bara tappade hakan..
 
Idag var jag inställd på att under en heldag "grejsa och knopa"åter igen med mitt cv på arbetsförmedlingen, (har varit mycket "meck"), och jaa idag också.
 Ännu ett klädesplagg a´ secondhand  ;)
 
I morse var jag som vanligt nervös för att språka franska på arbetsförmedlingen, ( fixa till cv igen). Alltså, jag blir så nervös när man ska iväg och fixa viktiga saker,(som idag cv), kan ju inte språket särskilt bra än, trodde jag skulle dö en liten smula. Jag var så kolosalt inställd på att det skulle bli klurigheter med att få ihop något bra på datorn. Jag blev otroligt paff över att man inte alls behövde sitta vid datorn själv och knåpa och fixa.. Det var bara att lämna fram pappren och så satt en personen som hade hand om detta, skrivandes "hej vilt" Jag bara satt och tappade hakan totalt! Här har jag trott att när man fixar sitt cv även i Frankrike, så sitter man själv fast i en dator och försöker att få ihop sitt eget..
 
I alla fall, dagen gick ganska bra. Vi var bara fyra stycken, så allting blev färdigt strax innan lunch,(blev ingen heldag, satan vad skönt). Känner mig dock fortfarande som ett stort frågetecken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela