zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Solsken

Publicerad 2014-02-03 16:19:21 i Allmänt,

Oj, 2 dagar i rad med helgen emellan har jag vart, tja skitnervös med cv-skrivandet på arbetsförmedlingen. Haha, åter igen när jag i morse, stampandes och frustandes väntade på att ams lokaler skulle öppnas och trodde att jag skulle dö en liten smula, vände det snabbt till det positiva :)
 
Jag trodde ju åter igen att "ok, idag blir det den jobbiga halvdan med att sitta och knopa ihop cv och allt annat muntert på arbetsförmedlingen, men nä, allting var tydligen klart, ( haha, jag stod som ett levande frågetecken), igen ;) I fredags när jag var där, lämnade jag in mina cv-uppgifter, var ju inställd på att sitta och föra in allt på dator, men då var det något vajsing med datorerna. Idag fick jag i min hand uppgifterna jag lämnade in i fredags utskrivet i 3 exemplar, (Wow, jag som var inställd som vanligt på att göra allt jobb själv) :) Alltså, detta är väl typ enda gången som det är ett stort + att bo här i Frankrike. Annars, vad man än ska göra så är det bara papper, papper och papper!!
 Idag är jag en glad och lycklig tjej!! 
 
Solen skiner åter igen, ah, härligt!! Jag försöker intala mig själv att veckan kommer att bli bra,( regnet kommer ikväll och skall hålla på veckan ut). Haha, jag kom just på en grej, rethostan har faktiskt gett sig iväg. Fy satan, vad underbart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela