zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Snattra franska

Publicerad 2014-02-05 18:58:00 i Allmänt,

Har precis pratat med min handläggare på arbetsförmedlingen, (är allt lite paff över att jag förstod hela samtalet, och jag snattrade på med min franska) ;) På måndag ska jag åter igen till arbetsförmedling för att finslipa det sista på mitt cv + att jag har några arbeten jag ska ringa på. Jag hoppas att det ljusnar lite på jobbfronten, så att man kan få nått kul att syssla med. Franskakursen funkar fint, men halvtråkigt emellanåt. Det är mycket roligare att jobba, plugga har aldrig vart min grej, jag bara lider igenom kursen(trist när det är mycket man "inte direkt har nån nytta av som man måste traggla in i huvudet").
 
Har också pratat med mamma en sväng. Allt var bra i Onsala. Det blir väl någon gång i mars som jag tar en sväng till Onsala. Måste fixa nytt pass också. Fick ju aldrig tummen ur att göra det när jag var hemma vid jul. Visst, man kan ju fixa passet här också, men jag har ingen lust att lägga nästan 2000 spänn för nytt pass. Gör jag det hemma blir det billigare, vanlig kostnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela