zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Mona <3

Publicerad 2014-02-19 19:06:23 i Allmänt,

Ibland tänker jag på lilla Mona som tyvärr inte finns mer. Det var på den tiden,(årgång 1988 på högstadiet), Mona gick i 7:an och jag i 8:an. Vi kände inte varandra, men jag tog kontakt ändå. Hon och hennes bror bodde hos adoptivföräldrar. Mona och jag gjorde allt ihop. En dag tog det bara stopp. Hon hörde inte av sig till mig. Självklart blev jag orolig och undrade vad som hade hänt och vad det vad som pågick. Vi tappade kontakten, men när jag träffade på henne igen 1998, så såg jag på henne att det hade hänt saker, sen sist och hon sov över hos mig ett par nätter(hon stack alltid innan morgonsolen visade sig).  Några dagar efter visade sig att hon var död. Varför är det alltid så att de bästa kompisarna (flyger bort först)?
 
,  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela